Important Classes - MonoBehaviour

MonoBehaviour sınıfı, her Unity komut dosyasının varsayılan olarak türediği temel sınıftır. Bir C# komut dosyası, Unity'nin proje penceresinden oluşturduğunuzda otomatik olarak MonoBehaviour'dan miras alır ve size bir şablon komut dosyası sağlar. Bununla ilgili daha fazla bilgi için Komut Dosyası Oluşturma ve Kullanma konusuna bakın.

MonoBehaviour sınıfı, komut dosyanızı bir GameObject'a bağlamanıza olanak sağlayan çerçeveyi sağlar ve Start ve Update gibi faydalı Event'lere kancalar sağlar.

MonoBehaviour sınıfının her üyesinin tam bir referansına ve teknik detaylara ulaşmak için MonoBehaviour komut dosyası referansına bakın.

Coroutines (Koşullu İşlemler)

MonoBehaviour sınıfı, asenkron kod yazmanıza olanak sağlayan, belirli bir süre beklemeyi veya belirli eylemlerin tamamlanmasını beklemeyi içerebilen, diğer kodun devam etmesine izin veren Coroutine'leri başlatmanıza, durdurmanıza ve yönetmenize olanak tanır.

Coroutine'ler hakkında daha fazla bilgi için Koşullu İşlemler kılavuz sayfasını ve StartCoroutine metodu komut dosyası referansını inceleyin.

Events (Olaylar)

MonoBehaviour sınıfı, projenizde meydana gelen olaylara dayanarak kodunuzu çalıştırmanıza olanak sağlayan geniş bir event mesajları koleksiyonuna erişim sağlar. İşte daha yaygın olanlardan bazı örnekler. Hepsinin listesi için MonoBehaviour komut dosyası referansı sayfasında Mesajlar bölümüne bakın.

Start - GameObject var olmaya başladığında (sahne yüklenirken veya GameObject instantiate edildiğinde) çağrılır.

Update - her karede çağrılır.

FixedUpdate - her fizik adımında çağrılır.

OnBecameVisible ve OnBecameInvisible - bir GameObject'in renderlayıcısı bir kameranın görüş alanına girdiğinde veya çıktığında çağrılır.

OnCollisionEnter ve OnTriggerEnter - fiziksel collision'lar (çarpışmalar) veya trigger'lar (tetiklemeler) gerçekleştiğinde çağrılır.

OnDestroy - GameObject yok edildiğinde çağrılır.


Bu blog Unity Docs'un Türkçeye çevrilmiş halidir.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Important Classes - Vectors

RequireComponent

Important Classes - GameObject