RequireComponent

class in UnityEngine / Implemented in:UnityEngine.CoreModule


Açıklama

RequireComponent niteliği, gerekli bileşenleri otomatik olarak bağımlılık olarak ekler.

RequireComponent kullanan bir komut dosyasını bir GameObject'e eklediğinizde, gerekli bileşen otomatik olarak GameObject'e eklenir. Bu, kurulum hatalarını önlemek için faydalıdır. Örneğin, bir komut dosyası her zaman aynı GameObject'e bir Rigidbody eklenmesini gerektirebilir. RequireComponent kullandığınızda, bu otomatik olarak yapılır, bu nedenle kurulum hatası yapma olasılığınız düşer.

Not: RequireComponent, yalnızca GameObject.AddComponent çağrıldığında eksik bağımlılıkları kontrol eder. Bu, hem Editörde hem de çalışma zamanında gerçekleşir. Unity, yeni bağımlılıkları eksik olan GameObject'lere otomatik olarak eklemez.

using UnityEngine;

// PlayerScript, GameObject'in bir Rigidbody bileşenine sahip olmasını gerektirir
[RequireComponent(typeof(Rigidbody))]
public class PlayerScript : MonoBehaviour
{
    Rigidbody rb;

    void Start()
    {
        rb = GetComponent<Rigidbody>();
    }

    void FixedUpdate()
    {
        rb.AddForce(Vector3.up);
    }
}


Yapıcılar

RequireComponentTek bir bileşen gerektirir.


Bu blog Unity Docs'un Türkçeye çevrilmiş halidir.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Important Classes - Vectors

Important Classes - GameObject