MonoBehaviour.Invoke

Deklarasyon

public void Invoke(string methodName, float time);


Açıklama

Belirtilen süre kadar sonra methodName adlı metodu çağırır.

Eğer time değeri 0 olarak ayarlanırsa ve Invoke, ilk frame güncellemesi (update) öncesi çağırılırsa, metod MonoBehaviour.Update öncesi bir sonraki güncelleme döngüsünde çağrılır. Bu durumda, fonksiyonu doğrudan çağırmak daha iyidir.

Not: Süre değerini negatif değerlere ayarlamak, onu 0 olarak ayarlamakla aynıdır.

Diğer durumlarda, metodun çalışma sırası, çağrının zamanlamasına bağlıdır.

Eğer metoda parametre geçirmeniz gerekiyorsa, Coroutine kullanmayı düşünün. Coroutine'ler aynı zamanda daha iyi performans sağlar.

using UnityEngine;
using System.Collections.Generic;

public class ExampleScript : MonoBehaviour
{
    // 2 saniye sonra bir mermi fırlatır
    Rigidbody projectile;
    void Start()
    {
        Invoke("LaunchProjectile", 2.0f);
    }

    void LaunchProjectile()
    {
        Rigidbody instance = Instantiate(projectile);
        instance.velocity = Random.insideUnitSphere * 5.0f;
    }
}


Bu blog Unity Docs'un Türkçeye çevrilmiş halidir.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Important Classes - Vectors

RequireComponent

Important Classes - GameObject