MonoBehaviour.Invoke
Deklarasyon
public void Invoke(string methodName, float time);
Açıklama
Belirtilen süre kadar sonra methodName adlı metodu çağırır.
Eğer time değeri 0 olarak ayarlanırsa ve Invoke, ilk frame güncellemesi (update) öncesi çağırılırsa, metod MonoBehaviour.Update öncesi bir sonraki güncelleme döngüsünde çağrılır. Bu durumda, fonksiyonu doğrudan çağırmak daha iyidir.
Not: Süre değerini negatif değerlere ayarlamak, onu 0 olarak ayarlamakla aynıdır.
Diğer durumlarda, metodun çalışma sırası, çağrının zamanlamasına bağlıdır.
Eğer metoda parametre geçirmeniz gerekiyorsa, Coroutine kullanmayı düşünün. Coroutine'ler aynı zamanda daha iyi performans sağlar.
using UnityEngine;
using System.Collections.Generic;
public class ExampleScript : MonoBehaviour
{
// 2 saniye sonra bir mermi fırlatır
Rigidbody projectile;
void Start()
{
Invoke("LaunchProjectile", 2.0f);
}
void LaunchProjectile()
{
Rigidbody instance = Instantiate(projectile);
instance.velocity = Random.insideUnitSphere * 5.0f;
}
}
Bu blog Unity Docs'un Türkçeye çevrilmiş halidir.
Yorumlar
Yorum Gönder