Attributes (Nitelikler)
Nitelikler, bir komut dosyasındaki bir sınıfın, özelliğin veya fonksiyonun üzerine yerleştirilebilen ve özel bir davranışı belirtmek için kullanılabilen işaretçilerdir. Örneğin, bir özellik bildiriminden önce HideInInspector niteliğini ekleyerek, özelliği, hatta public olmasına rağmen, Inspector'da özelliği göstermesini engelleyebilirsiniz. C#, nitelik adlarını köşeli parantez içinde içerir, örneğin:
[HideInInspector]
public float strength;
Unity, API Referans belgelerinde listelenen bir dizi nitelik sağlar:
- UnityEngine nitelikleri için AddComponentMenu ve benzer sayfalara bakın.
- UnityEditor nitelikleri için CallbackOrderAttribute ve benzer sayfalara bakın.
Ayrıca, Unity kodunda bazen kullanışlı olabilecek .NET kütüphanelerinde tanımlanan nitelikler de bulunmaktadır. Daha fazla bilgi için Microsoft'un Nitelikler hakkındaki belgelerine bakabilirsiniz.
Not: .NET kütüphanesinde tanımlanan ThreadStatic niteliğini kullanmayın; bir Unity script'ine eklerseniz çökme sorununa neden olur.
Bu blog Unity Docs'un Türkçeye çevrilmiş halidir.
Yorumlar
Yorum Gönder