SceneManager.GetActiveScene

Deklarasyon

public static SceneManagement.Scene GetActiveScene();


Dönüş Değeri

Scene Aktif sahne.

Açıklama

Şu an aktif olan sahneyi alır.

Şu an aktif olan Sahne, yeni GameObject'lerin hedefi olarak kullanılacak ve mevcut aydınlatma ayarlarının kaynağı olarak kullanılacak Sahnedir. Bir Sahne yüklenirken, Awake() ve OnEnable() yaşam döngüsü geri çağrılarında oluşturulan yeni GameObject'ler her zaman aktif sahneye değil, yüklenen sahneye eklenir. Aktif Sahnenin, hangi Sahnelerin render edildiği üzerinde hiçbir etkisi olmadığını unutmayın. Ayrıca Bakınız: Scene.

using UnityEngine;
using UnityEngine.SceneManagement;
public class GetActiveSceneExample : MonoBehaviour
{
    void Start()
    {
        Scene scene = SceneManager.GetActiveScene();
        Debug.Log("Active Scene is '" + scene.name + "'.");
    }
}


Bu blog Unity Docs'un Türkçeye çevrilmiş halidir.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Important Classes - Vectors

RequireComponent

Important Classes - GameObject