Debug.DrawRay

Deklarasyon

public static void DrawRay(Vector3 startVector3 dir, Color color = Color.white, float duration = 0.0f, bool depthTest = true);


Parametreler

startIşının başlaması gereken dünya uzayındaki nokta.
dirIşının yönü ve uzunluğu.
colorÇizilen çizginin rengi.
durationÇizginin ne kadar süreyle görünür olacağı (saniye cinsinden).
depthTestKameraya daha yakın olan diğer nesnelerin çizgiyi gizleyip gizlemediğini belirler.

Açıklama

Start noktasından başlayarak dünya koordinatlarında start + dir kadar mesafede çizgi çizer.

Duration parametresi, çizginin çizildiği kare sonrasında ne kadar süreyle görünür olacağını belirler. Eğer duration 0 ise (varsayılan), çizgi 1 kare boyunca çizilir.

Eğer depthTest true olarak ayarlanırsa, çizgi, kameraya daha yakın olan diğer nesneler tarafından örtülecektir.

Çizgi, düzenleyicinin Sahne görünümünde çizilecektir. Gizmo çizimi oyun görünümünde etkinse, çizgi orada da çizilecektir.

using UnityEngine;

public class Example : MonoBehaviour
{
    // Kare güncelleme örneği: Pozisyondan başlayarak 10 metre uzunluğunda bir yeşil çizgi
    // çizer, 1 kare boyunca görünür.
    void Update()
    {
        Vector3 forward = transform.TransformDirection(Vector3.forward) * 10;
        Debug.DrawRay(transform.position, forward, Color.green);
    }
}
 
using UnityEngine;

public class Example : MonoBehaviour
{
    // Olay geri çağrısı örneği: Tüm temas noktalarını ve normal vektörlerini 2 saniye
    // boyunca hata ayıklama şeklinde çizer.
    void OnCollisionEnter(Collision collision)
    {
        Debug.DrawRay(collision.contacts[0].point, collision.contacts[0].normal, Color.green, 2, false);
    }
}


Bu blog Unity Docs'un Türkçeye çevrilmiş halidir.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Important Classes - Vectors

RequireComponent

Important Classes - GameObject