MonoBehaviour.OnEnable()

Açıklama

Bu fonksiyon, nesne etkinleştirildiğinde ve aktif hale geldiğinde çağrılır.

Nesne etkinleştirildiğinde bu fonksiyon çalıştırıldığı için, nesne etkin durumdayken Oyun Moduna girildiğinde de çalıştırılacaktır (nesne etkin durumdayken).

// OnDisable ve OnEnable fonksiyonlarını uygula.
// Bu fonksiyonlar, iliştirilmiş GameObject
// etkinleştirildiğinde çağrılacaktır.
// Bu örnek ayrıca Editör'ü de destekler. Update fonksiyonu,
// örneğin, GameObject'in pozisyonu değiştirildiğinde çağrılacaktır.

using UnityEngine;

[ExecuteInEditMode]
public class PrintOnOff : MonoBehaviour
{
    void OnDisable()
    {
        Debug.Log("PrintOnDisable: script was disabled");
    }

    void OnEnable()
    {
        Debug.Log("PrintOnEnable: script was enabled");
    }

    void Update()
    {
#if UNITY_EDITOR
        Debug.Log("Editor causes this Update");
#endif
    }
}


Not: OnEnable bir coroutine olamaz. Ek kaynaklar: OnDisable.


Bu blog Unity Docs'un Türkçeye çevrilmiş halidir.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Important Classes - Vectors

RequireComponent

Important Classes - GameObject