MonoBehaviour.OnEnable()
Açıklama
Bu fonksiyon, nesne etkinleştirildiğinde ve aktif hale geldiğinde çağrılır.
Nesne etkinleştirildiğinde bu fonksiyon çalıştırıldığı için, nesne etkin durumdayken Oyun Moduna girildiğinde de çalıştırılacaktır (nesne etkin durumdayken).
// OnDisable ve OnEnable fonksiyonlarını uygula. // Bu fonksiyonlar, iliştirilmiş GameObject // etkinleştirildiğinde çağrılacaktır. // Bu örnek ayrıca Editör'ü de destekler. Update fonksiyonu, // örneğin, GameObject'in pozisyonu değiştirildiğinde çağrılacaktır. using UnityEngine; [ExecuteInEditMode] public class PrintOnOff : MonoBehaviour { void OnDisable() { Debug.Log("PrintOnDisable: script was disabled"); } void OnEnable() { Debug.Log("PrintOnEnable: script was enabled"); } void Update() { #if UNITY_EDITOR Debug.Log("Editor causes this Update"); #endif } }
Not: OnEnable bir coroutine olamaz. Ek kaynaklar: OnDisable.
Bu blog Unity Docs'un Türkçeye çevrilmiş halidir.
Yorumlar
Yorum Gönder