Component.GetComponents
Deklarasyon
public T[] GetComponents();
Dönüş Değeri
T[] T türündeki tüm eşleşen bileşenleri içeren bir dizi döndürür.
Açıklama
Belirtilen bileşenle aynı GameObject üzerindeki tüm T türündeki bileşenlere referans alır.
Bu metodun tipik kullanımı, bir MonoBehaviour komut dosyasından (ki bu da bir bileşen türüdür), aynı GameObject'e eklenmiş diğer Bileşenlere veya MonoBehaviour'lara referans bulmak için çağrılmasıdır. Bu durumda, metodu herhangi bir nesne belirtmeden çağırabilirsiniz. Örneğin:
myResults = GetComponents<ComponentType>()
Bu metodu, farklı bir bileşene referansla da çağırabilirsiniz, bu bileşen farklı bir GameObject'e eklenmiş olabilir. Bu durumda, o bileşenin eklendiği GameObject aranır. Örneğin:
myResults = otherComponent.GetComponents<ComponentType>()
Belirli bir GameObject'e eklenmiş bileşenleri bulmak için, o diğer GameObject'e (veya o GameObject'e eklenmiş herhangi bir bileşene) bir referansa ihtiyacınız vardır. Ardından, o referansta GetComponents çağrısı yapabilirsiniz.
GetComponent metod ailesinin diğer varyasyonları için Component ve GameObject sınıf referans sayfalarına bakın.
Aşağıdaki örnek, belirtilen GameObject üzerindeki tüm hinge joint bileşenlerine bir referans alır ve bulunan her hinge joint bileşeninde bir özelliği ayarlar.
using UnityEngine; public class Example : MonoBehaviour { void Start() { HingeJoint[] hinges = GetComponents(); for (int i = 0; i < hinges.Length; i++) { hinges[i].useSpring = false; } } }
Not: İstediğiniz tür bir MonoBehaviour türevi ise ve ilgili komut dosyası yüklenemiyorsa, bu fonksiyon o bileşen için `null` döndürecektir.
Deklarasyon
public void GetComponents(List<T> results);
Parametreler
results | Döndürülen sonuçlar için kullanılacak bir liste. |
Açıklama
GetComponents metodunun, sonuçlarla doldurulacak kendi Listenizi sağlamanıza olanak tanıyan bir varyasyonu.
Bu, her çağrı için yeni Liste nesneleri ayırmaktan kaçınmanızı sağlar. Sağladığınız liste, bulunan sonuç sayısına uyacak şekilde yeniden boyutlandırılır ve listedeki mevcut değerler üzerine yazılır.
Deklarasyon
public Component[] GetComponents(Type type);
Parametreler
type | Aranacak bileşen türü. |
Dönüş Değeri
Component[] type türündeki tüm eşleşen bileşenleri içeren bir dizi döndürür.
Açıklama
Bu metodun jenerik olmayan versiyonu.
Bu versiyon, yukarıdaki Jenerik versiyon (yukarıda) kadar verimli değildir, bu yüzden yalnızca gerekli olduğunda kullanılmalıdır.
Deklarasyon
public void GetComponents(Type type, List<Component> results);
Parametreler
type | Aranacak bileşen türü. |
results | Döndürülen sonuçlar için kullanılacak bir liste. |
Açıklama
Bu metodun jenerik olmayan versiyonu, sonuçlarla doldurulacak kendi Listenizi sağlamanıza olanak tanır.
Bu GetComponents versiyonu, yukarıdaki Jenerik versiyon (yukarıda) kadar verimli değildir, bu yüzden yalnızca gerekli olduğunda kullanılmalıdır.
Bu blog Unity Docs'un Türkçeye çevrilmiş halidir.
Yorumlar
Yorum Gönder