GameObject.AddComponent

Deklarasyon

public Component AddComponent(Type componentType);


Açıklama

component type türünde bir bileşen sınıfını GameObject'e ekler. C# kullanıcıları, bu metodun jenerik versiyonunu kullanabilir.

using UnityEngine;
using System.Collections;

public class AddComponentExample : MonoBehaviour
{
    void Start()
    {
        SphereCollider sc = gameObject.AddComponent(typeof(SphereCollider)) as SphereCollider;
    }
}


Bir bileşeni kaldırmak için RemoveComponent() yoktur, bunun yerine Object.Destroy kullanın.



Deklarasyon

public T AddComponent();


Açıklama

Bu metodun jenerik versiyonu.

using UnityEngine;
using System.Collections;

public class AddComponentExample : MonoBehaviour
{
    void Start()
    {
        SphereCollider sc = gameObject.AddComponent<SphereCollider>();
    }
}



Eskimiş

Deklarasyon

public Component AddComponent(string className);


Açıklama

className adlı bir bileşen sınıfını GameObject'e ekler.

Kullanımdan kaldırıldı: Bunun yerine AddComponent(Type) veya bu metodun jenerik versiyonunu kullanın.


Bu blog Unity Docs'un Türkçeye çevrilmiş halidir.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Important Classes - Vectors

RequireComponent

Important Classes - GameObject