GameObject.BroadcastMessage

Deklarasyon

public void BroadcastMessage(string methodName, object parameter = null, SendMessageOptions options = SendMessageOptions.RequireReceiver);


Açıklama

Bu GameObject'teki veya herhangi bir alt nesnesindeki her MonoBehaviour üzerinde methodName adlı metodu çağırır.

Alıcı metod, sıfır parametreye sahip olarak parametreyi görmezden gelmeyi seçebilir. Eğer options, SendMessageOptions.RequireReceiver olarak ayarlanmışsa ve mesaj herhangi bir bileşen tarafından alınmazsa bir hata yazdırılır.

using UnityEngine;

public class Example : MonoBehaviour
{
    void Start()
    {
        /// ApplyDamage fonksiyonunu 5 değeri ile çağırır
        /// // ApplyDamage fonksiyonuna sahip olan her script ve tüm alt nesneler
        // çağrılacaktır.
        gameObject.BroadcastMessage("ApplyDamage", 5.0);
    }
}

public class Example2 : MonoBehaviour
{
    public void ApplyDamage(float damage)
    {
        print(damage);
    }
}


Bu blog Unity Docs'un Türkçeye çevrilmiş halidir.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Important Classes - Vectors

RequireComponent

Important Classes - GameObject