MonoBehaviour.CancelInvoke

Deklarasyon

public void CancelInvoke();


Açıklama

Bu MonoBehaviour üzerindeki tüm Invoke çağrılarını iptal eder.

using UnityEngine;
using System.Collections.Generic;

public class ExampleScript : MonoBehaviour
{
    public GameObject projectile;

    void Start()
    {
        // 2 saniye içinde başlıyor, her 0.3 saniyede bir mermi fırlatılacak
        InvokeRepeating("LaunchProjectile", 2.0f, 0.3f);
    }

    void LaunchProjectile()
    {
        // Bir mermi oluştur ve hızını rastgele bir yöne ayarla
        GameObject instance = Instantiate(projectile);
        Rigidbody rigidbody = instance.GetComponent();

        rigidbody.velocity = Random.insideUnitSphere * 5;
    }

    void Update()
    {
        // Tüm Invoke çağrılarını iptal et
        if (Input.GetButton("Fire1"))
            CancelInvoke();
    }
}




Deklarasyon
public void CancelInvoke(string methodName);

Açıklama
Bu davranış üzerindeki methodName adlı tüm Invoke çağrılarını iptal eder.

using UnityEngine;
using System.Collections.Generic;

public class ExampleScript : MonoBehaviour
{
    public GameObject projectile;

    void Start()
    {
        // 2 saniye içinde başlıyor, her 0.3 saniyede bir mermi fırlatılacak
        InvokeRepeating("LaunchProjectile", 2.0f, 0.3F);
    }

    void LaunchProjectile()
    {
        // Bir mermi oluştur ve hızını rastgele bir yöne ayarla
        GameObject instance = Instantiate(projectile);
        Rigidbody rigidbody = instance.GetComponent();

        rigidbody.velocity = Random.insideUnitSphere * 5;
    }

    void Update()
    {
        // Sadece LaunchProjectile invoke'unu iptal et
        if (Input.GetButton("Fire1"))
            CancelInvoke("LaunchProjectile");
    }
}

Bu blog Unity Docs'un Türkçeye çevrilmiş halidir.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Important Classes - Vectors

RequireComponent

Important Classes - GameObject