MonoBehaviour.InvokeRepeating
Deklarasyon
public void InvokeRepeating(string methodName, float time, float repeatRate);
Parametreler
methodName | Çağrılacak metodun adı. |
time | n saniye sonra çağırmaya başla. |
repeatRate | n saniyede bir tekrarla. |
Açıklama
methodName adlı metodu time saniye sonra çağırır, ardından her repeatRate saniyede bir tekrarlar.
InvokeRepeating'i iptal etmek için MonoBehaviour.CancelInvoke kullanın.
Not :time ve repeatRate parametreleri Time.timeScale'a bağlıdır. Örneğin, Time.timeScale 0 ise InvokeRepeating çağrılmaz. Öte yandan, Time.timeScale 2 ise, InvokeRepeating iki kat hızlı tekrar eder.
using UnityEngine; using System.Collections.Generic; // 2 saniye içinde başlıyor. // Her 0.3 saniyede bir mermi fırlatılacak public class ExampleScript : MonoBehaviour { public Rigidbody projectile; void Start() { InvokeRepeating("LaunchProjectile", 2.0f, 0.3f); } void LaunchProjectile() { Rigidbody instance = Instantiate(projectile); instance.velocity = Random.insideUnitSphere * 5; } }
Bu blog Unity Docs'un Türkçeye çevrilmiş halidir.
Yorumlar
Yorum Gönder