MonoBehaviour.InvokeRepeating

Deklarasyon

public void InvokeRepeating(string methodName, float time, float repeatRate);


Parametreler

methodName Çağrılacak metodun adı.
time n saniye sonra çağırmaya başla.
repeatRate n saniyede bir tekrarla.

Açıklama

methodName adlı metodu time saniye sonra çağırır, ardından her repeatRate saniyede bir tekrarlar.

InvokeRepeating'i iptal etmek için MonoBehaviour.CancelInvoke kullanın.

Not :time ve repeatRate parametreleri Time.timeScale'a bağlıdır. Örneğin, Time.timeScale 0 ise InvokeRepeating çağrılmaz. Öte yandan, Time.timeScale 2 ise, InvokeRepeating iki kat hızlı tekrar eder.

using UnityEngine;
using System.Collections.Generic;

// 2 saniye içinde başlıyor.
// Her 0.3 saniyede bir mermi fırlatılacak

public class ExampleScript : MonoBehaviour
{
    public Rigidbody projectile;

    void Start()
    {
        InvokeRepeating("LaunchProjectile", 2.0f, 0.3f);
    }

    void LaunchProjectile()
    {
        Rigidbody instance = Instantiate(projectile);
        instance.velocity = Random.insideUnitSphere * 5;
    }
}


Bu blog Unity Docs'un Türkçeye çevrilmiş halidir.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Important Classes - Vectors

RequireComponent

Important Classes - GameObject