MonoBehaviour.OnDisable()

Açıklama

Bu fonksiyon, behaviour devre dışı bırakıldığında çağrılır. Nesne yok edildiğinde de çağrılır ve herhangi bir temizlik kodu için kullanılabilir. Derleme tamamlandıktan sonra komut dosyaları yeniden yüklendiğinde, OnDisable çağrılır ve ardından komut dosyaları yüklendikten sonra OnEnable çağrılır.

// OnDisable ve OnEnable fonksiyonlarını uygula.
// Bu fonksiyonlar, iliştirilmiş GameObject
// etkinleştirildiğinde çağrılacaktır.
// Bu örnek ayrıca Editör'ü de destekler. Update fonksiyonu,
// örneğin, GameObject'in pozisyonu değiştirildiğinde çağrılacaktır. using UnityEngine; [ExecuteInEditMode] public class PrintOnOff : MonoBehaviour { void OnDisable() { Debug.Log("PrintOnDisable: script was disabled"); } void OnEnable() { Debug.Log("PrintOnEnable: script was enabled"); } void Update() { #if UNITY_EDITOR Debug.Log("Editor causes this Update"); #endif } }


Not: OnDisable bir coroutine olamaz.

Ek kaynaklar: OnEnable.


Bu blog Unity Docs'un Türkçeye çevrilmiş halidir.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Important Classes - Vectors

RequireComponent

Important Classes - GameObject