Object.Destroy
Deklarasyon
public static void Destroy(Object obj, float t = 0.0F);
Parametreler
obj | Yok edilecek nesne. |
t | Nesneyi yok etmeden önceki isteğe bağlı gecikme süresi. |
Açıklama
Bir GameObject, bileşen veya varlığı kaldırır.
obj nesnesi, mevcut Güncelleme döngüsünden hemen sonra veya bir süre belirtilmişse t saniye sonra yok edilir. Eğer obj bir Bileşense, bu metod bileşeni GameObject'ten kaldırır ve yok eder. Eğer obj bir GameObject ise, GameObject'i, tüm bileşenlerini ve GameObject'in tüm dönüşüm çocuklarını yok eder. Gerçek nesne yok etme işlemi her zaman mevcut Güncelleme döngüsünden sonra geciktirilir, ancak her zaman render işleminden önce yapılır.
Not: MonoBehaviour komut dosyalarını yok ederken, Unity komut dosyası kaldırılmadan önce OnDisable ve OnDestroy'u çağırır.
Ek kaynaklar: Object.Destroyimmediate
using UnityEngine; public class ScriptExample : MonoBehaviour { void DestroyGameObject() { Destroy(gameObject); } void DestroyScriptInstance() { // Bu script örneğini oyun nesnesinden kaldırır Destroy(this); } void DestroyComponent() { // Oyun nesnesinden rigidbody'i kaldırır Destroy(GetComponent<Rigidbody>()); } void DestroyObjectDelayed() { // Nesneyi yükledikten 5 saniye sonra oyun nesnesini yok eder Destroy(gameObject, 5); } void Update() { // Kullanıcı Ctrl'ye bastığında, oyun nesnesinden // BoxCollider bileşenini kaldırır if (Input.GetButton("Fire1") && GetComponent<BoxCollider>()) { Destroy(GetComponent<BoxCollider>()); } } }
Destroy, UnityEngine.Object temel sınıfından miras almıştır.
Bu blog Unity Docs'un Türkçeye çevrilmiş halidir.
Yorumlar
Yorum Gönder