Object.Destroy

Deklarasyon

public static void Destroy(Object obj, float t = 0.0F);


Parametreler

obj Yok edilecek nesne.
tNesneyi yok etmeden önceki isteğe bağlı gecikme süresi.

Açıklama

Bir GameObject, bileşen veya varlığı kaldırır.

obj nesnesi, mevcut Güncelleme döngüsünden hemen sonra veya bir süre belirtilmişse t saniye sonra yok edilir. Eğer obj bir Bileşense, bu metod bileşeni GameObject'ten kaldırır ve yok eder. Eğer obj bir GameObject ise, GameObject'i, tüm bileşenlerini ve GameObject'in tüm dönüşüm çocuklarını yok eder. Gerçek nesne yok etme işlemi her zaman mevcut Güncelleme döngüsünden sonra geciktirilir, ancak her zaman render işleminden önce yapılır.

Not: MonoBehaviour komut dosyalarını yok ederken, Unity komut dosyası kaldırılmadan önce OnDisable ve OnDestroy'u çağırır.

Ek kaynaklar: Object.Destroyimmediate

using UnityEngine;

public class ScriptExample : MonoBehaviour
{
    void DestroyGameObject()
    {
        Destroy(gameObject);
    }

    void DestroyScriptInstance()
    {
        // Bu script örneğini oyun nesnesinden kaldırır
        Destroy(this);
    }

    void DestroyComponent()
    {
        // Oyun nesnesinden rigidbody'i kaldırır
        Destroy(GetComponent<Rigidbody>());
    }

    void DestroyObjectDelayed()
    {
        // Nesneyi yükledikten 5 saniye sonra oyun nesnesini yok eder
        Destroy(gameObject, 5);
    }

    void Update()
    {
        // Kullanıcı Ctrl'ye bastığında, oyun nesnesinden
        // BoxCollider bileşenini kaldırır
        if (Input.GetButton("Fire1") && GetComponent<BoxCollider>())
        {
            Destroy(GetComponent<BoxCollider>());
        }
    }
}


Destroy, UnityEngine.Object temel sınıfından miras almıştır.


Bu blog Unity Docs'un Türkçeye çevrilmiş halidir.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Important Classes - Vectors

RequireComponent

Important Classes - GameObject