Object.FindObjectOfType
Deklarasyon
public static T FindObjectOfType();
Deklarasyon
public static T FindObjectOfType(bool includeInactive);
Deklarasyon
public static Object FindObjectOfType(Type type);
Deklarasyon
public static Object FindObjectOfType(Type type, bool includeInactive);
Parametreler
type | Bulunacak nesnenin türü. |
Dönüş Değeri
T Objesi İlk aktif yüklü nesneyi döndürür. Belirtilen türle eşleşen bir nesne yoksa null döner.
Açıklama
type türündeki ilk aktif yüklü nesneyi döndürür.
Object.FindObjectOfType, Varlıkları (mesh'ler, texture'lar, prefab'lar, ...) veya pasif nesneleri döndürmez. HideFlags.DontSave ayarına sahip bir nesneyi döndürmez.
Bu fonksiyonun çok yavaş olduğunu unutmayın. Her karede bu fonksiyonu kullanmanız önerilmez. Çoğu durumda, bunun yerine singleton desenini kullanabilirsiniz.
Belirtilen türde herhangi bir nesne kabul edilebilir ise, doğrudan bir yedek olarak Object.FindFirstObjectOfType veya daha hızlı olan Object.FindAnyObjectOfType kullanılması önerilir.
Ayrıca bakınız: Object.FindFirstObjectByType, Object.FindAnyObjectByType, Object.FindObjectsOfType.
using UnityEngine; using System.Collections; // TextMesh ve CanvasRenderer türlerinden herhangi bir nesneyi arayın, // eğer bulunursa isimlerini yazdırın, aksi takdirde bulunamadığını belirten // bir mesaj yazdırın. public class ExampleClass : MonoBehaviour { void Start() { TextMesh texture = (TextMesh)FindObjectOfType(typeof(TextMesh)); if (texture) Debug.Log("TextMesh object found: " + texture.name); else Debug.Log("No TextMesh object could be found"); CanvasRenderer canvas = FindObjectOfType<CanvasRenderer>(); if (canvas) Debug.Log("CanvasRenderer object found: " + canvas.name); else Debug.Log("No CanvasRenderer object could be found"); } }
Bu blog Unity Docs'un Türkçeye çevrilmiş halidir.
Yorumlar
Yorum Gönder