Object.FindObjectOfType

Deklarasyon

public static T FindObjectOfType();

Deklarasyon

public static T FindObjectOfType(bool includeInactive);

Deklarasyon

public static Object FindObjectOfType(Type type);

Deklarasyon

public static Object FindObjectOfType(Type type, bool includeInactive);


Parametreler

type Bulunacak nesnenin türü.

Dönüş Değeri

T Objesi İlk aktif yüklü nesneyi döndürür. Belirtilen türle eşleşen bir nesne yoksa null döner.

Açıklama

type türündeki ilk aktif yüklü nesneyi döndürür.

Object.FindObjectOfType, Varlıkları (mesh'ler, texture'lar, prefab'lar, ...) veya pasif nesneleri döndürmez. HideFlags.DontSave ayarına sahip bir nesneyi döndürmez.

Bu fonksiyonun çok yavaş olduğunu unutmayın. Her karede bu fonksiyonu kullanmanız önerilmez. Çoğu durumda, bunun yerine singleton desenini kullanabilirsiniz.

Belirtilen türde herhangi bir nesne kabul edilebilir ise, doğrudan bir yedek olarak Object.FindFirstObjectOfType veya daha hızlı olan Object.FindAnyObjectOfType kullanılması önerilir.

Ayrıca bakınız: Object.FindFirstObjectByType, Object.FindAnyObjectByType, Object.FindObjectsOfType.

using UnityEngine;
using System.Collections;

// TextMesh ve CanvasRenderer türlerinden herhangi bir nesneyi arayın,
// eğer bulunursa isimlerini yazdırın, aksi takdirde bulunamadığını belirten
// bir mesaj yazdırın.
public class ExampleClass : MonoBehaviour
{
    void Start()
    {
        TextMesh texture = (TextMesh)FindObjectOfType(typeof(TextMesh));
        if (texture)
            Debug.Log("TextMesh object found: " + texture.name);
        else
            Debug.Log("No TextMesh object could be found");

        CanvasRenderer canvas = FindObjectOfType<CanvasRenderer>();
        if (canvas)
            Debug.Log("CanvasRenderer object found: " + canvas.name);
        else
            Debug.Log("No CanvasRenderer object could be found");
    }
}


Bu blog Unity Docs'un Türkçeye çevrilmiş halidir.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Important Classes - Vectors

RequireComponent

Important Classes - GameObject