Quaternion.Angle
Deklarasyon
public static float Angle(Quaternion a, Quaternion b);
Açıklama
İki dönüş a ve b arasındaki açıyı derece cinsinden döndürür. Sonuç açısı 0 ile 180 arasında değişir.
Örnek: Üçüncü bir GameObject (C) etrafında hareket eden iki GameObject'i (A ve B) düşünün. C'den A'ya ve C'den B'ye olan çizgiler, zamanla değişebilen bir üçgen oluşturur. CA ve CB arasındaki açı, Quaternion.Angle'ın sağladığı değerdir.
using UnityEngine; using System.Collections; // Bu transform'un ve hedefin dönüşü arasındaki açıyı (derece) hesaplar. public class ExampleClass : MonoBehaviour { public Transform target; void Update() { float angle = Quaternion.Angle(transform.rotation, target.rotation); } }
Bu blog Unity Docs'un Türkçeye çevrilmiş halidir.
Yorumlar
Yorum Gönder