Quaternion.FromToRotation

Deklarasyon

public static Quaternion FromToRotation(Vector3 fromDirectionVector3 toDirection);


Parametreler

fromDirection Döndürülecek yön eksenini temsil eden birim olmayan veya birim vektör.
toDirection Hedef yön eksenini temsil eden birim olmayan veya birim vektör.

Dönüş Değeri

Quaternion fromDirection'dan toDirection'a dönen bir birim quaternion.

Açıklama

fromDirection'dan toDirection'a bir dönüş oluşturur.

Bu metodu, bir eksenin, örneğin y ekseni, dünya uzayında hedef yön olan toDirection'ı takip etmesi için bir transform'u döndürmek amacıyla kullanın.

using UnityEngine;

public class Example : MonoBehaviour
{
    void Update()
    {
        // Transform'un y ekseni global y ekseni boyunca ve z ekseni global z ekseni boyunca olacak şekilde rotasyonu ayarlar
        transform.rotation *= Quaternion.FromToRotation(transform.up, Vector3.up);
        transform.rotation *= Quaternion.FromToRotation(transform.forward, Vector3.forward);
    }
}


Bu blog Unity Docs'un Türkçeye çevrilmiş halidir.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Important Classes - Vectors

RequireComponent

Important Classes - GameObject