Quaternion.LookRotation

Deklarasyon

public static Quaternion LookRotation(Vector3 forwardVector3 upwards = Vector3.up);


Parametreler

forward Bakılacak yön.
upwards Yukarı yönün hangi yönde olduğunu tanımlayan vektör.

Açıklama

Belirtilen forward ve upwards yönleriyle bir dönüş oluşturur.

Z ekseni forward ile hizalanır, X ekseni forward ve upwards arasındaki çapraz çarpımla hizalanır ve Y ekseni Z ve X arasındaki çapraz çarpımla hizalanır.

Eğer forward'ın büyüklüğü sıfırsa identity döndürülür.
Eğer forward ve upwards kolineer ise veya upwards'ın büyüklüğü sıfırsa, sonuç, fromDirection pozitif Z-ekseni (0, 0, 1) ve toDirection normalleştirilmiş forward yönüne ayarlanmış olarak Quaternion.FromToRotation ile aynıdır.

// transform.LookAt'i de kullanabilirsiniz

using UnityEngine;
using System.Collections;

public class ExampleClass : MonoBehaviour
{
    public Transform target;

    void Update()
    {
        Vector3 relativePos = target.position - transform.position;

        // ikinci argüman, upwards, varsayılan olarak Vector3.up
        Quaternion rotation = Quaternion.LookRotation(relativePos, Vector3.up);
        transform.rotation = rotation;
    }
}


Ek kaynaklar: SetLookRotation.


Bu blog Unity Docs'un Türkçeye çevrilmiş halidir.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Important Classes - Vectors

RequireComponent

Important Classes - GameObject