Quaternion.LookRotation
Deklarasyon
public static Quaternion LookRotation(Vector3 forward, Vector3 upwards = Vector3.up);
Parametreler
forward | Bakılacak yön. |
upwards | Yukarı yönün hangi yönde olduğunu tanımlayan vektör. |
Açıklama
Belirtilen forward ve upwards yönleriyle bir dönüş oluşturur.
Z ekseni forward ile hizalanır, X ekseni forward ve upwards arasındaki çapraz çarpımla hizalanır ve Y ekseni Z ve X arasındaki çapraz çarpımla hizalanır.
Eğer forward'ın büyüklüğü sıfırsa identity döndürülür.
Eğer forward ve upwards kolineer ise veya upwards'ın büyüklüğü sıfırsa, sonuç, fromDirection pozitif Z-ekseni (0, 0, 1) ve toDirection normalleştirilmiş forward yönüne ayarlanmış olarak Quaternion.FromToRotation ile aynıdır.
// transform.LookAt'i de kullanabilirsiniz using UnityEngine; using System.Collections; public class ExampleClass : MonoBehaviour { public Transform target; void Update() { Vector3 relativePos = target.position - transform.position; // ikinci argüman, upwards, varsayılan olarak Vector3.up Quaternion rotation = Quaternion.LookRotation(relativePos, Vector3.up); transform.rotation = rotation; } }
Ek kaynaklar: SetLookRotation.
Bu blog Unity Docs'un Türkçeye çevrilmiş halidir.
Yorumlar
Yorum Gönder