Space.Self

Açıklama

Dönüşümü yerel koordinat sistemine göre uygular.

Bu, bir GameObject'i, GameObject'in dönüşünü dikkate alarak dönüştürmek için kullanılır. Bir GameObject'e dünyanın koordinatlarını kullanarak dönüşümler uygulamak için Space.world kullanın.

// Bu örnek, Space.world ve Space.self kullanımı arasındaki farkı gösterir. Bu komut dosyasını bir GameObject'e ekleyin.
// Başlamadan önce Denetleyici'deki onay kutusunu etkinleştirin veya devre dışı bırakın (dünya veya yerel istediğinize bağlı olarak).
// GameObject'in uygun şekilde döndüğünü görmek için oynat tuşuna basın. Dünya ve yerel arasında geçiş yapmak için boşluk tuşuna basın.

using UnityEngine;

public class Example : MonoBehaviour
{
    float m_Speed;
    public bool m_WorldSpace;

    void Start()
    {
        // Dönüş hızını ayarlayın
        m_Speed = 20.0f;
        // Space ve Yerel arasındaki farkı göstermek için başlangıçta GameObject'i biraz döndürün
        transform.Rotate(60, 0, 60);
    }

    void Update()
    {
        // GameObject'i Dünya Uzayında döndürün eğer m_WorldSpace durumu aktifse
        if (m_WorldSpace)
            transform.Rotate(Vector3.up * m_Speed * Time.deltaTime, Space.World);
        // Aksi takdirde, GameObject'i yerel uzayda döndürün
        else
            transform.Rotate(Vector3.up * m_Speed * Time.deltaTime, Space.Self);

        // Dünya ve yerel uzay durumları arasında geçiş yapmak için Boşluk tuşuna basın
        if (Input.GetKeyDown(KeyCode.Space))
        {
            // Mevcut durumu diğer duruma geçirin
            m_WorldSpace = !m_WorldSpace;
            // Mevcut durumu konsola yazdırın
            Debug.Log("World Space : " + m_WorldSpace.ToString());
        }
    }
}


Bu blog Unity Docs'un Türkçeye çevrilmiş halidir.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Important Classes - Vectors

RequireComponent

Important Classes - GameObject