Space.World
Açıklama
Dönüşümü dünya koordinat sistemine göre uygular.
Bu, bir GameObject'e dünyanın koordinatlarını kullanarak dönüşümler uygulamak için kullanılır. GameObject'in dönüşünü dikkate alarak bir GameObject'i dönüştürmek için Space.Self kullanın.
// Bu örnek, Space.world ve Space.self kullanımı arasındaki farkı gösterir. Bu komut dosyasını bir GameObject'e ekleyin. // Başlamadan önce Denetleyici'deki onay kutusunu etkinleştirin veya devre dışı bırakın (dünya veya yerel istediğinize bağlı olarak). // GameObject'in uygun şekilde döndüğünü görmek için oynat tuşuna basın. Dünya ve yerel arasında geçiş yapmak için boşluk tuşuna basın. using UnityEngine; public class Example : MonoBehaviour { float m_Speed; public bool m_WorldSpace; void Start() { // Dönüş hızını ayarlayın m_Speed = 20.0f; // Space ve Yerel arasındaki farkı göstermek için başlangıçta GameObject'i biraz döndürün transform.Rotate(60, 0, 60); } void Update() { // GameObject'i Dünya Uzayında döndürün eğer m_WorldSpace durumu aktifse if (m_WorldSpace) transform.Rotate(Vector3.up * m_Speed * Time.deltaTime, Space.World); // Aksi takdirde, GameObject'i yerel uzayda döndürün else transform.Rotate(Vector3.up * m_Speed * Time.deltaTime, Space.Self); // Dünya ve yerel uzay durumları arasında geçiş yapmak için Boşluk tuşuna basın if (Input.GetKeyDown(KeyCode.Space)) { // Mevcut durumu diğer duruma geçirin m_WorldSpace = !m_WorldSpace; // Mevcut durumu konsola yazdırın Debug.Log("World Space : " + m_WorldSpace.ToString()); } } }
Bu blog Unity Docs'un Türkçeye çevrilmiş halidir.
Yorumlar
Yorum Gönder