Transform.childCount

public int childCount;


Açıklama

Üst Transform'un sahip olduğu çocukların sayısı.

Not: Üst nesne sayıya dahil edilmez.
Not: Etkin olmayan GameObject'ler de sayıya dahil edilir.

using UnityEngine;

public class ExampleClass : MonoBehaviour
{
    // Bağlantılı bir GameObject grubu oluştur
    void Awake()
    {
        GameObject go = new GameObject("top");

        Random.InitState(System.Environment.TickCount);

        // "top" nesnesine bağlı 3, 4 veya 5 "orta" çocuk ekle
        for (int i = 0; i < Random.Range(3, 6); i++)
        {
            GameObject go2 = new GameObject("middle" + i.ToString());
            go2.transform.parent = go.transform;

            // Yukarıdaki "orta" nesneye bağlı 1 ila 8 "alt" çocuk ekle
            for (int j = 0; j < Random.Range(1, 8); j++)
            {
                GameObject go3 = new GameObject("bottom" + j);
                go3.transform.parent = go2.transform;
            }
        }
    }

    void Start()
    {
        // "top" nesnesinin kaç çocuğu var?
        GameObject go = GameObject.Find("top");
        Debug.Log(go.name + " has " + go.transform.childCount + " children");

        // Rastgele bir orta nesne seç ve çocuklarından birini seç
        go = GameObject.Find("middle" + Random.Range(0, go.transform.childCount));
        Debug.Log(go.name + " has " + go.transform.childCount + " children");
    }
}


Bu blog Unity Docs'un Türkçeye çevrilmiş halidir.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Important Classes - Vectors

RequireComponent

Important Classes - GameObject