Transform.childCount
public int childCount;
Açıklama
Üst Transform'un sahip olduğu çocukların sayısı.
Not: Üst nesne sayıya dahil edilmez.
Not: Etkin olmayan GameObject'ler de sayıya dahil edilir.
using UnityEngine; public class ExampleClass : MonoBehaviour { // Bağlantılı bir GameObject grubu oluştur void Awake() { GameObject go = new GameObject("top"); Random.InitState(System.Environment.TickCount); // "top" nesnesine bağlı 3, 4 veya 5 "orta" çocuk ekle for (int i = 0; i < Random.Range(3, 6); i++) { GameObject go2 = new GameObject("middle" + i.ToString()); go2.transform.parent = go.transform; // Yukarıdaki "orta" nesneye bağlı 1 ila 8 "alt" çocuk ekle for (int j = 0; j < Random.Range(1, 8); j++) { GameObject go3 = new GameObject("bottom" + j); go3.transform.parent = go2.transform; } } } void Start() { // "top" nesnesinin kaç çocuğu var? GameObject go = GameObject.Find("top"); Debug.Log(go.name + " has " + go.transform.childCount + " children"); // Rastgele bir orta nesne seç ve çocuklarından birini seç go = GameObject.Find("middle" + Random.Range(0, go.transform.childCount)); Debug.Log(go.name + " has " + go.transform.childCount + " children"); } }
Bu blog Unity Docs'un Türkçeye çevrilmiş halidir.
Yorumlar
Yorum Gönder