Transform.GetChild
Deklarasyon
public Transform GetChild(int index);
Parametreler
index | Döndürülecek çocuk transform'un indeksi. Transform.childCount'tan küçük olmalıdır. |
Dönüş Değeri
Transform İndeks ile belirtilen çocuk transform.
Açıklama
Belirtilen indeks ile bir çocuk transform döndürür.
Eğer transform'un çocuğu yoksa veya indeks argümanı çocuk sayısından büyükse bir hata oluşur. Bu durumda "Transform child out of bounds" hatası verilir. Çocuk sayısı childCount ile sağlanabilir.
using UnityEngine; using System.Collections; public class ExampleClass : MonoBehaviour { public Transform meeple; public GameObject grandChild; public void Example() { // Bu komut dosyasının bağlı olduğu GameObject'in ilk çocuğunun transform'unu atar. meeple = this.gameObject.transform.GetChild(0); // Bu komut dosyasının bağlı olduğu GameObject'in ilk çocuğunun ilk çocuğunu atar.
grandChild = this.gameObject.transform.GetChild(0).GetChild(0).gameObject; } }
Bu blog Unity Docs'un Türkçeye çevrilmiş halidir.
Yorumlar
Yorum Gönder