Transform.localPosition

public Vector3 localPosition;


Açıklama

Transform'un, üst transform'a göre konumu.

Eğer transform'un bir üst nesnesi yoksa, bu değer Transform.position ile aynıdır.

using UnityEngine;
using System.Collections;

public class ExampleClass : MonoBehaviour
{
    void Example()
    {
        // Nesneyi üst nesneyle aynı konuma taşı
        transform.localPosition = new Vector3(0, 0, 0);

        // Konumun y bileşenini üst nesneye göre al ve Konsola yazdır
        print(transform.localPosition.y);
    }
}


Üst transform'un dünya dönüşü ve ölçeği, dünya konumu hesaplanırken yerel konuma uygulanır. Bu, Transform.position'da 1 birim her zaman 1 birim iken, Transform.localPosition'da 1 birimin tüm üst nesnelerin ölçeğiyle ölçekleneceği anlamına gelir.


Bu blog Unity Docs'un Türkçeye çevrilmiş halidir.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Important Classes - Vectors

RequireComponent

Important Classes - GameObject