Transform.localPosition
public Vector3 localPosition;
Açıklama
Transform'un, üst transform'a göre konumu.
Eğer transform'un bir üst nesnesi yoksa, bu değer Transform.position ile aynıdır.
using UnityEngine; using System.Collections; public class ExampleClass : MonoBehaviour { void Example() { // Nesneyi üst nesneyle aynı konuma taşı transform.localPosition = new Vector3(0, 0, 0); // Konumun y bileşenini üst nesneye göre al ve Konsola yazdır print(transform.localPosition.y); } }
Üst transform'un dünya dönüşü ve ölçeği, dünya konumu hesaplanırken yerel konuma uygulanır. Bu, Transform.position'da 1 birim her zaman 1 birim iken, Transform.localPosition'da 1 birimin tüm üst nesnelerin ölçeğiyle ölçekleneceği anlamına gelir.
Bu blog Unity Docs'un Türkçeye çevrilmiş halidir.
Yorumlar
Yorum Gönder