Transform.localRotation

public Quaternion localRotation;


Açıklama

Transform'un, üst transform'un dönüşüne göre rotasyonu.

Unity, rotasyonları dahili olarak Quaternions olarak saklar. Bir nesneyi döndürmek için Transform.Rotate kullanın. Rotasyonu Euler açıları olarak değiştirmek için Transform.localEulerAngles kullanın.

using UnityEngine;
using System.Collections;

public class ExampleClass : MonoBehaviour
{
    void Example()
    {
        transform.localRotation = Quaternion.identity;
    }
}


Başka bir örnek:

using System.Collections;
using System.Collections.Generic;
using UnityEngine;

// Bir silindiri x ve z eksenleri etrafında döndürün. 
// Mevcut eksendeki rotasyon 360 dereceye ulaştığında birinden diğerine geçin.

public class ExampleScript : MonoBehaviour
{
    private float x;
    private float z;
    private bool rotateX;
    private float rotationSpeed;

    void Start()
    {
        x = 0.0f;
        z = 0.0f;
        rotateX = true;
        rotationSpeed = 75.0f;
    }

    void FixedUpdate()
    {
        if (rotateX == true)
        {
            x += Time.deltaTime * rotationSpeed;

            if (x > 360.0f)
            {
                x = 0.0f;
                rotateX = false;
            }
        }
        else
        {
            z += Time.deltaTime * rotationSpeed;

            if (z > 360.0f)
            {
                z = 0.0f;
                rotateX = true;
            }
        }

        transform.localRotation = Quaternion.Euler(x, 0, z);
    }
}


Bu blog Unity Docs'un Türkçeye çevrilmiş halidir.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Important Classes - Vectors

RequireComponent

Important Classes - GameObject