Transform.localRotation
public Quaternion localRotation;
Açıklama
Transform'un, üst transform'un dönüşüne göre rotasyonu.
Unity, rotasyonları dahili olarak Quaternions olarak saklar. Bir nesneyi döndürmek için Transform.Rotate kullanın. Rotasyonu Euler açıları olarak değiştirmek için Transform.localEulerAngles kullanın.
using UnityEngine; using System.Collections; public class ExampleClass : MonoBehaviour { void Example() { transform.localRotation = Quaternion.identity; } }
Başka bir örnek:
using System.Collections; using System.Collections.Generic; using UnityEngine; // Bir silindiri x ve z eksenleri etrafında döndürün. // Mevcut eksendeki rotasyon 360 dereceye ulaştığında birinden diğerine geçin. public class ExampleScript : MonoBehaviour { private float x; private float z; private bool rotateX; private float rotationSpeed; void Start() { x = 0.0f; z = 0.0f; rotateX = true; rotationSpeed = 75.0f; } void FixedUpdate() { if (rotateX == true) { x += Time.deltaTime * rotationSpeed; if (x > 360.0f) { x = 0.0f; rotateX = false; } } else { z += Time.deltaTime * rotationSpeed; if (z > 360.0f) { z = 0.0f; rotateX = true; } } transform.localRotation = Quaternion.Euler(x, 0, z); } }
Bu blog Unity Docs'un Türkçeye çevrilmiş halidir.
Yorumlar
Yorum Gönder