Transform.localScale
public Vector3 localScale;
Açıklama
Transform'un, üst nesnesine göre ölçeği.
Aşağıdaki örnek, (1,1,1) ölçeğine sahip bir küre GameObject oluşturur. Uygulama daha sonra Transform.localScale değerini 1.0'dan 0.25'e ve tekrar 1.0'a değiştirir.
using System.Collections; using System.Collections.Generic; using UnityEngine; public class Example : MonoBehaviour { private GameObject sphere; private Vector3 scaleChange, positionChange; void Awake() { Camera.main.clearFlags = CameraClearFlags.SolidColor; // Merkezde bir küre oluştur. sphere = GameObject.CreatePrimitive(PrimitiveType.Sphere); sphere.transform.position = new Vector3(0, 0, 0); // Bir düzlem oluştur ve 0.5 aşağıya taşı. GameObject plane = GameObject.CreatePrimitive(PrimitiveType.Plane); plane.transform.position = new Vector3(0, -0.5f, 0); // Zemin rengini maviye değiştir. // Mavi malzeme Resources içinde mevcut ve bu komut dosyasında oluşturulmamış. Renderer rend = plane.GetComponent<Renderer>(); rend.material = Resources.Load<Material>("blue"); scaleChange = new Vector3(-0.01f, -0.01f, -0.01f); positionChange = new Vector3(0.0f, -0.005f, 0.0f); } void Update() { sphere.transform.localScale += scaleChange; sphere.transform.position += positionChange; // Küre zemine çarptığında yukarı hareket et veya // küre ölçeği 1.0f'i aştığında aşağı hareket et. if (sphere.transform.localScale.y < 0.1f || sphere.transform.localScale.y > 1.0f) { scaleChange = -scaleChange; positionChange = -positionChange; } } }
Bu blog Unity Docs'un Türkçeye çevrilmiş halidir.
Yorumlar
Yorum Gönder