Transform.LookAt

Deklarasyon

public void LookAt(Transform target);

Deklarasyon

public void LookAt(Transform target, Vector3 worldUp = Vector3.up);


Parametreler

target Yönelmek istenen nesne.
worldUp Yukarı yönü belirten vektör.

Açıklama

Transform'u, ileri vektörünü /hedef/in mevcut konumuna yönlendirecek şekilde döndürür.

Ardından, yukarı yön vektörünü worldUp vektörünün işaret ettiği yöne döndürür. worldUp parametresini belirtmezseniz, fonksiyon dünya y eksenini kullanır. Dönüşün yukarı vektörü, yalnızca ileri yön worldUp'a dik olduğunda worldUp vektörüyle eşleşir.

using UnityEngine;
// Bu tam komut dosyası, bir kameraya eklenerek sürekli olarak başka bir nesneye
//yönelmesini sağlar.

public class ExampleClass : MonoBehaviour
{
    public Transform target;

    void Update()
    {
        // Kamerayı her karede döndürerek hedefe bakmasını sağlar
        transform.LookAt(target);

        // Aynı şekilde, bu örnekte worldUp parametresini Vector3.left olarak ayarlayarak kamerayı yan çevirir
        transform.LookAt(target, Vector3.left);
    }
}



Deklarasyon

public void LookAt(Vector3 worldPosition);

Deklarasyon

public void LookAt(Vector3 worldPositionVector3 worldUp = Vector3.up);


Parametreler

worldPosition Bakılacak nokta.
worldUp Yukarı yönü belirten vektör.

Açıklama

Transform'u, ileri vektörünü worldPosition'a yönlendirecek şekilde döndürür.

Ardından, yukarı yön vektörünü worldUp vektörünün işaret ettiği yöne döndürür. worldUp parametresini belirtmezseniz, fonksiyon dünya y eksenini kullanır. Dönüşün yukarı vektörü, yalnızca ileri yön worldUp'a dik olduğunda worldUp vektörüyle eşleşir.

using UnityEngine;

public class ExampleClass : MonoBehaviour
{
    void Update()
    {
        // Nesneyi dünya merkezine yönlendir (0,0,0)
        transform.LookAt(Vector3.zero);
    }
}


Bu blog Unity Docs'un Türkçeye çevrilmiş halidir.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Important Classes - Vectors

RequireComponent

Important Classes - GameObject