Transform.LookAt
Deklarasyon
public void LookAt(Transform target);
Deklarasyon
public void LookAt(Transform target, Vector3 worldUp = Vector3.up);
Parametreler
target | Yönelmek istenen nesne. |
worldUp | Yukarı yönü belirten vektör. |
Açıklama
Transform'u, ileri vektörünü /hedef/in mevcut konumuna yönlendirecek şekilde döndürür.
Ardından, yukarı yön vektörünü worldUp vektörünün işaret ettiği yöne döndürür. worldUp parametresini belirtmezseniz, fonksiyon dünya y eksenini kullanır. Dönüşün yukarı vektörü, yalnızca ileri yön worldUp'a dik olduğunda worldUp vektörüyle eşleşir.
using UnityEngine; // Bu tam komut dosyası, bir kameraya eklenerek sürekli olarak başka bir nesneye //yönelmesini sağlar. public class ExampleClass : MonoBehaviour { public Transform target; void Update() { // Kamerayı her karede döndürerek hedefe bakmasını sağlar transform.LookAt(target); // Aynı şekilde, bu örnekte worldUp parametresini Vector3.left olarak ayarlayarak kamerayı yan çevirir transform.LookAt(target, Vector3.left); } }
Deklarasyon
public void LookAt(Vector3 worldPosition);
Deklarasyon
public void LookAt(Vector3 worldPosition, Vector3 worldUp = Vector3.up);
Parametreler
worldPosition | Bakılacak nokta. |
worldUp | Yukarı yönü belirten vektör. |
Açıklama
Transform'u, ileri vektörünü worldPosition'a yönlendirecek şekilde döndürür.
Ardından, yukarı yön vektörünü worldUp vektörünün işaret ettiği yöne döndürür. worldUp parametresini belirtmezseniz, fonksiyon dünya y eksenini kullanır. Dönüşün yukarı vektörü, yalnızca ileri yön worldUp'a dik olduğunda worldUp vektörüyle eşleşir.
using UnityEngine; public class ExampleClass : MonoBehaviour { void Update() { // Nesneyi dünya merkezine yönlendir (0,0,0) transform.LookAt(Vector3.zero); } }
Bu blog Unity Docs'un Türkçeye çevrilmiş halidir.
Yorumlar
Yorum Gönder