Transform.position
public Vector3 position;
Açıklama
Transform'un dünya uzayındaki konumu.
Unity Editörü ve komut dosyaları aracılığıyla erişilebilen bir GameObject'in Transform'unun position özelliği. Bu değeri değiştirerek bir GameObject'i hareket ettirin. Bu değeri alarak GameObject'in 3D dünya uzayındaki yerini belirleyin.
using UnityEngine; public class ExampleClass : MonoBehaviour { // Hareket hızı birim/saniye private float movementSpeed = 5f; void Update() { // Yatay eksenden girişi al float horizontalInput = Input.GetAxis("Horizontal"); // Dikey eksenden girişi al float verticalInput = Input.GetAxis("Vertical"); // Konumu güncelle transform.position = transform.position + new Vector3(horizontalInput * movementSpeed * Time.deltaTime, verticalInput * movementSpeed * Time.deltaTime, 0); // Konum değişikliğini logla Debug.Log(transform.position); } }
Örnek, Yatay ve Dikey eksenlerden girişi alır ve GameObject'i konumunu değiştirerek yukarı/aşağı veya sola/sağa hareket ettirir.
Bu blog Unity Docs'un Türkçeye çevrilmiş halidir.
Yorumlar
Yorum Gönder