Transform.position

public Vector3 position;


Açıklama

Transform'un dünya uzayındaki konumu.

Unity Editörü ve komut dosyaları aracılığıyla erişilebilen bir GameObject'in Transform'unun position özelliği. Bu değeri değiştirerek bir GameObject'i hareket ettirin. Bu değeri alarak GameObject'in 3D dünya uzayındaki yerini belirleyin.

using UnityEngine;

public class ExampleClass : MonoBehaviour
{
    // Hareket hızı birim/saniye
    private float movementSpeed = 5f;

    void Update()
    {
        // Yatay eksenden girişi al
        float horizontalInput = Input.GetAxis("Horizontal");
        // Dikey eksenden girişi al
        float verticalInput = Input.GetAxis("Vertical");

        // Konumu güncelle
        transform.position = transform.position + new Vector3(horizontalInput * movementSpeed * Time.deltaTime, verticalInput * movementSpeed * Time.deltaTime, 0);

        // Konum değişikliğini logla
        Debug.Log(transform.position);
    }
}


Örnek, Yatay ve Dikey eksenlerden girişi alır ve GameObject'i konumunu değiştirerek yukarı/aşağı veya sola/sağa hareket ettirir.


Bu blog Unity Docs'un Türkçeye çevrilmiş halidir.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Important Classes - Vectors

RequireComponent

Important Classes - GameObject