Transform.SetParent
Deklarasyon
public void SetParent(Transform p);
Deklarasyon
public void SetParent(Transform parent, bool worldPositionStays);
Parametreler
parent | Kullanılacak üst Transform. |
worldPositionStays | Eğer true ise, nesne aynı dünya uzayı konumunu, dönüşünü ve ölçeğini koruyacak şekilde üst-relative konum, ölçek ve dönüş değiştirilir. |
Açıklama
Transform'un üst nesnesini ayarlar.
Bu metod, Transform'un yerel yönelimini korumasına izin vermesi dışında üst özelliği ile aynıdır. Örneğin, GameObject daha önce üst nesnesinin yanındaysa, worldPositionStays'i false olarak ayarlamak, GameObject'i yeni üst nesnesinin yanına aynı şekilde yerleştirir.
worldPositionStays argümanının varsayılan değeri true'dur.
Aşağıdaki resim, bir çocuk GameObject'in orijinal konumunu göstermektedir:
SetParent çağrıldıktan sonra worldPositionStays true olarak ayarlandığında nasıl göründüğü:
SetParent çağrıldıktan sonra worldPositionStays false olarak ayarlandığında nasıl göründüğü:
Çocuk Küre'nin aynı konumda olduğunu ancak artık Yeni Üst Küp'e göre olduğunu fark edin.
using UnityEngine; public class ExampleClass : MonoBehaviour { public GameObject child; public Transform parent; // Bir butona tıklandığında çağrılır. public void Example(Transform newParent) { // "newParent"i çocuk GameObject'in yeni üst nesnesi olarak ayarlar. child.transform.SetParent(newParent); // Aynı işlem, ancak worldPositionStays false olarak ayarlandığında // çocuk nesnenin yerel yönelimini korumasını sağlar. child.transform.SetParent(newParent, false); // Üst nesneyi 'null' olarak ayarlamak, GameObject'i üst nesneden çıkarır // ve çocuğu hiyerarşide üst düzey bir nesne yapar. child.transform.SetParent(null); } }
Bu blog Unity Docs'un Türkçeye çevrilmiş halidir.
Yorumlar
Yorum Gönder