Vector3.Angle
Deklarasyon
public static float Angle(Vector3 from, Vector3 to);
Parametreler
from | Açı farkının ölçüldüğü vektör. |
to | Açı farkının ölçüldüğü vektör. |
Dönüş Değeri
float İki vektör arasındaki açı, derece cinsinden.
Açıklama
İki vektör arasındaki açıyı hesaplar.
Döndürülen açı, bu iki vektör girdisini yön olarak ele alırken, ilk vektörden ikinci vektöre olan dönüş açısıdır.
Not: Döndürülen açı her zaman 0 ile 180 derece arasında olacaktır, çünkü metod vektörler arasındaki en küçük açıyı döndürür. Yani, asla bir refleks açı döndürmez.
using UnityEngine; public class AngleExample : MonoBehaviour { public Transform target; // Bu transform'un z ekseni neredeyse hedefe bakıyorsa "close" yazdırır void Update() { Vector3 targetDir = target.position - transform.position; float angle = Vector3.Angle(targetDir, transform.forward); if (angle < 5.0f) print("Close"); } }
Ek kaynaklar: SignedAngle fonksiyonu.
Bu blog Unity Docs'un Türkçeye çevrilmiş halidir.
Yorumlar
Yorum Gönder