Vector3.Normalize

Deklarasyon

public void Normalize();


Açıklama

Bu vektörün büyüklüğünü 1 yapar.

Normalleştirildiğinde, bir vektör aynı yönü korur ancak uzunluğu 1.0 olur.

Bu fonksiyonun mevcut vektörü değiştireceğini unutmayın. Mevcut vektörü değiştirmeden korumak istiyorsanız, normalized değişkenini kullanın.

Bu vektör normalleştirilemeyecek kadar küçükse sıfıra ayarlanır.

Ek kaynaklar: normalized özelliği.



Deklarasyon

public static Vector3 Normalize(Vector3 value);


Parametreler

value Normalleştirilecek vektör.

Dönüş Değeri

Vector3 Orijinal vektörle aynı yönde ancak büyüklüğü 1.0 olan yeni bir vektör.

Açıklama

Verilen vektöre dayalı olarak normalleştirilmiş bir vektör döndürür. Normalleştirilmiş vektör, büyüklüğü 1 olan ve verilen vektörle aynı yönde olan bir vektördür. Verilen vektör normalleştirilemeyecek kadar küçükse sıfır vektörü döndürür.

Bu, verilen vektörü değiştirmez. Mevcut vektörü değiştirmek ve normalleştirmek için, parametresiz Normalize fonksiyonunu kullanın.

Ek kaynaklar: normalized fonksiyonu.


Bu blog Unity Docs'un Türkçeye çevrilmiş halidir.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Important Classes - Vectors

RequireComponent

Important Classes - GameObject