WaitForSeconds

class in UnityEngine / Inherits from:YieldInstruction/ Implemented in:UnityEngine.CoreModule


Açıklama

Coroutine'nin yürütülmesini, ölçeklenmiş zamanı kullanarak belirtilen saniye miktarı kadar askıya alır.

Gerçek zaman askıya alma süresi, verilen zamanın Time.timeScale ile bölünmesine eşittir. Ölçeklenmemiş zamanı kullanarak beklemek istiyorsanız WaitForSecondsRealtime'a bakın. WaitForSeconds yalnızca coroutine'lerde yield ifadesi ile kullanılabilir.

Belirtilen süreyle tam olarak eşleşmeyen bekleme süresine neden olabilecek bazı faktörler vardır:
1.Geçerli karenin sonunda beklemeye başlama. Uzun bir karede (örneğin, ana iş parçacığını engelleyen uzun bir işlem gibi) süre 't' ile WaitForSeconds başlatırsanız, coroutine karenin sonundan 't' saniye sonra döner, çağrıldıktan 't' saniye sonra değil.
2.Coroutine'nin, 't' saniye geçtikten sonraki ilk karede devam etmesine izin verme, tam olarak 't' saniye geçtikten sonra değil.

using UnityEngine;
using System.Collections;

public class WaitForSecondsExample : MonoBehaviour
{
    void Start()
    {
        // ExampleCoroutine adlı coroutine'i başlat.
        StartCoroutine(ExampleCoroutine());
    }

    IEnumerator ExampleCoroutine()
    {
        // Fonksiyonun ilk çağrıldığı zamanı yazdır.
        Debug.Log("Started Coroutine at timestamp : " + Time.time);

        // 5 saniye bekleyen yeni bir WaitForSeconds üzerinde yield.
        yield return new WaitForSeconds(5);

        // 5 saniye bekledikten sonra zamanı tekrar yazdır.
        Debug.Log("Finished Coroutine at timestamp : " + Time.time);
    }
}


Ek kaynaklar: MonoBehaviour.StartCoroutine, AsyncOperation, WaitForEndOfFrame, WaitForFixedUpdate, WaitForSecondsRealtime, WaitUntil, WaitWhile.


Yapıcılar

WaitForSecondsCoroutine'nin yürütülmesini, ölçeklenmiş zamanı kullanarak belirtilen saniye miktarı kadar askıya alır.


Miras Alınan Üyeler

Bu blog Unity Docs'un Türkçeye çevrilmiş halidir.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Important Classes - Vectors

RequireComponent

Important Classes - GameObject