Mathf.Clamp01

Deklarasyon

public static float Clamp01(float value);


Açıklama

Değeri 0 ile 1 arasında sınırlar ve değeri döndürür.

Eğer değer negatifse, sıfır döndürülür. Değer birden büyükse, bir döndürülür.

using UnityEngine;

public class Example : MonoBehaviour
{
    // Transform'un konumunu zamanın konumuna ayarlayın
    // ancak asla 0'dan küçük veya 1'den büyük olmasın

    void Update()
    {
        transform.position = new Vector3(Mathf.Clamp01(Time.time), 0, 0);
    }
}


using System.Collections;
using System.Collections.Generic;
using UnityEngine;

// Her saniye rastgele bir sayı yazdırır. Bu sayı, startValue ile endValue arasında seçilir.
// Rastgele sayı, Clamp01() ile sıfır ile bir arasında sınırlandırılır.

public class ExampleScript : MonoBehaviour
{
    public float startValue = -0.5f;
    public float endValue = 1.5f;

    private float timeCount = 0.0f;

    void FixedUpdate()
    {
        timeCount += Time.deltaTime;

        if (timeCount > 1.0f)
        {
            float result = Random.value;
            result = result * (endValue - startValue);
            result = result + startValue;

            float clampValue = Mathf.Clamp01(result);

            Debug.Log("value: " + result.ToString("F3") + " result: " + clampValue.ToString("F3"));

            timeCount = 0.0f;
        }
    }
}


Bu blog Unity Docs'un Türkçeye çevrilmiş halidir.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Important Classes - Vectors

RequireComponent

Important Classes - GameObject