Mathf.Clamp01
Deklarasyon
public static float Clamp01(float value);
Açıklama
Değeri 0 ile 1 arasında sınırlar ve değeri döndürür.
Eğer değer negatifse, sıfır döndürülür. Değer birden büyükse, bir döndürülür.
using UnityEngine; public class Example : MonoBehaviour { // Transform'un konumunu zamanın konumuna ayarlayın // ancak asla 0'dan küçük veya 1'den büyük olmasın void Update() { transform.position = new Vector3(Mathf.Clamp01(Time.time), 0, 0); } }
using System.Collections; using System.Collections.Generic; using UnityEngine; // Her saniye rastgele bir sayı yazdırır. Bu sayı, startValue ile endValue arasında seçilir. // Rastgele sayı, Clamp01() ile sıfır ile bir arasında sınırlandırılır. public class ExampleScript : MonoBehaviour { public float startValue = -0.5f; public float endValue = 1.5f; private float timeCount = 0.0f; void FixedUpdate() { timeCount += Time.deltaTime; if (timeCount > 1.0f) { float result = Random.value; result = result * (endValue - startValue); result = result + startValue; float clampValue = Mathf.Clamp01(result); Debug.Log("value: " + result.ToString("F3") + " result: " + clampValue.ToString("F3")); timeCount = 0.0f; } } }
Bu blog Unity Docs'un Türkçeye çevrilmiş halidir.
Yorumlar
Yorum Gönder