Vektörler, bir yön ve büyüklüğü tanımlamanıza olanak tanıyan temel bir matematiksel kavramdır. Oyunlar ve uygulamalarda, vektörler genellikle bir karakterin konumu, bir nesnenin hareket hızı veya iki nesne arasındaki mesafe gibi temel özellikleri tanımlamak için kullanılır. Vektör aritmetiği, grafik, fizik ve animasyon gibi bilgisayar programlamasının birçok yönü için temeldir ve Unity'den en iyi şekilde yararlanmak için derinlemesine anlamak faydalıdır. Vektörler, çok boyutlu olarak ifade edilebilir ve Unity, 2D, 3D ve 4D vektörlerle çalışmak için Vector2, Vector3 ve Vector4 sınıflarını sağlar. Bu üç tür Vektör sınıfı, büyüklük gibi, birçok aynı fonksiyonu paylaşır, bu nedenle aksi belirtilmedikçe bu sayfadaki bilgilerin çoğu tüm vektör türleri için geçerlidir. Bu sayfa, Vektör sınıflarının genel bir bakışını ve onlarla komut dosyası yazarken yaygın kullanım alanlarını sunar. Vektör sınıflarının her üyesi için kapsamlı bir referans için Vector2 , Vector3 ve Vector4 'ün komut ...
Yorumlar
Yorum Gönder